Značka nebo kvalita?

Značka nebo kvalita?

Autor obrázku: Sodanie Chea

Nemálo lidí si plete tyto dva pojmy …známá značka totiž nemusí být vždy zárukou kvality. V mnohých případech dochází ke zničení konkurence menšími prodejci těch velkých a známých. Jsou totiž schopni nabídnout stejnou, anebo někdy i lepší kvalitu, a to za výrazně nižší cenu, což je zejména v dnešní době pro lidi zajímavé. Ale najdou se samozřejmě i takoví, kteří jsou zámožní, nakupují pouze ve vybraných obchodech, a že by někde mohlo být i lépe, se jim vymluvit nedá.

Ani cena není měrnou jednotkou kvality!

Velká spousta lidí si myslí, že jakmile je něco drahé, je to i kvalitní. A čím dražší, tím kvalitnější to je. Ovšem ne vždy tomu tak je, i když je to v některých případech klamavé. Někdy od sebe mohou být dvě stejné věci podobné, anebo stejné kvality, cenově velmi daleko.

Obvykle se ovšem jedná o „dobrou vůli“ prodejců, jakou cenu nasadí, a budou-li chtít zákazníků co nejvíce, či nikoliv. Většina lidí ale samozřejmě bude stále kupovat to, co vypadá alespoň trochu k světu, je to levné, a zároveň to nosí jméno nějaké známější značky.

Autor obrázku: Matthew Rutledge

Nižší cena

Někteří lidé, když vidí nějakou věc, kterou chtěli, v jiném obchodě třeba i 2x levnější, jsou šťastní, kolik peněz ušetří. Jiní jsou naopak zase zaskočení a hledají na té levnější věci kdejakou chybu – a to vše jenom proto, že ji má konkurence výrazně levnější. Důvodů může být hned několik …mezi hlavní patří, že chtějí buď konkurenci přetáhnout zákazníky, anebo doprodávají zboží, o které přáliš velký zájem nebyl.

Dávejte si pozor

Pokud nosíte skutečně kvalitní oblečení, které něco vydrží, je pohodlné, zvýrazňuje ladné křivky Vašeho těla a zkrátka se v něm cítíte dobře, dávejte si na něj pozor. Nikdy nevíte, co se může stát, a tak si raději na nebezpečné aktivity berte něco méně kvalitního či drahého i za cenu, že to nebude tak úplně pohodlné. Pořízení některých kvalitních věcí či oblečení, může být někdy i drahou záležitostí.

Pozor na nekalé praktiky obchodníků

Pozor na nekalé praktiky obchodníků

Autor obrázku: Jungle Jim’s International Market

Nakupovat musí dnes snad každý. Ať už je to oblečení, potraviny či hygienické pomůcky. Ne  vždy jsouk nám však obchodníci féroví, a tak mnohdy dochází k jejich nekalým praktikám, které už nejspíš nikdo nevymýtí.

Jedná-li so menší řetězce, jako je např. Lidl, Penny market, Kafuland apod., nepříliš často se setkáme, že by došlo k uvedení v omyl. Pokud se ovšem jedná o větší řetěze, jako jsou třeba TESCO nebo Globus, stává se, že nevymění cenovku a na pokladně už Vám účtují původní cenu.

Braňte se!

Pokud jste si chtěli koupit zboží ve slevě, která byla uvedena na cenovce, máte na to právo, i když už jejich slevová akce skončila. Obchodníci se často cukají a nechtějí Vám sníženou cenu uznat, když už je po slevovém období, do něhož to spadalo. Vy ovšem máte nárok na cenu, jakou obchodník uvedl u zboží na regálu. Samozřejmě, pokud odmítne prodejce toto akceptovat, můžete si i přivolat policii, která by měla vše vyřešit (tohle všechno je totiž uvedeno v zákoně na ochranu spotřebitelů).

Pokud to za to stojí …

Autor obrázku: Rob Stinnett

Dříve, než se pustíte do pře se zodpovědným vedoucím pracovníkem nějaké obchodné jednotky, uvědomte si, zdali Vám to za to skutečně stojí. Jedná-li se o rozdíl v ceně třeba o 1Kč, asi to moc smysl mít nebude …jednalo-li by se ovšem už o vyšší částky, rozhodně to smysl má. A pokud na Vás budou ještě ke všemu přes jejich vlastní chybu nepříjemní, nebojte se a otevřete si ústa – samozřejmě ale poze do jisté míry.

Stejně, jako máte právo na zakoupení zboží za cenu, která je uvedena na regálu, máte právo být vyslyšeni, a tak Vás příslušný pracovník nemůže odbít s tím, že to řešit nehodlá.

Dejte si na ně pozor

S nekalými praktikami obchodníků se můžete setkat nejenom v kamenných obchodech, ale hlavně na předváděcích akcích a u podomních prodejců, kteří se neostýchají a používají klidně i vyhrožování a většinou fiktivní informace. Neméně časté je, že Vám slíbí dárek zdarma, pokud si něco objednáte.

Většina jejich výrobků je totiž až brutálně předražených. A když za měsíc divíte úplně ten samý výrobek v kamenném obchodě desetkrát levnější, asi Vás to dost zamrzí. Proto je lepší se všem temto předváděcím akcím vyvarovat a poslouchat svůj zdravý rozum. Stejně tak si nikdy nepouštějte do domu podomního prodejce, často prezentovaného jako obchodního zástupce.