Výhra 450 000 EUR v charitativním programu

Toto je první z článků, které se snaží informovat o podvodných mailech, které chodí do vašich schránek. Na první pohled je to samozřejmě nesmysl, ale kupodivu to zřejmě funguje a občas se někdo nachytá.

Tento spam se tváří jako informace o výhře 450 000 EUR a jediné co musíte udělat, je kontaktovat odesílatele. Ve skutečnosti to tím teprve začíná a počítejte s tím, že abyste se k výhře dostali, budete muset něco zaplatit. K výhře se ale nikdy nepřiblížíte a je to jen o tom vytáhnout z vás co nejvíce peněz.

Znění podvodného mailu v češtině

Margo Herter <MHerter@glendora.k12.ca.us> – E-Poštu Ocenenie

Váš Emailová adresa práve vyhral € 450,000.00 (štyristo päťdesiat tisíc eur). V Uplift medzinárodnej charitatívnej program. Ref No: Sp / 229 / 0-01 / 07/5 – 02 / ES. Lucky No: 9/11/13/24/40.

Pre viac informácií a pohľadávky postupu kontaktom;

  • CAPITAL CLAIM AGENCY
  • Mr. John Carlos.
  • Email: infocass@aol.com
  • Tel: +34-672-853-656

Celé meno, adresa, vek, povolanie, telefónne čísla

Odošlite odpoveď na tento email: infocass@aol.com

Poznámka: Jedná sa o medzinárodný program lotérie. Táto správa bola automaticky preložený z angličtiny do Slovenska.

Gratulujeme !!!

Nakupování přes internet – Nakupování formou e-shopů a na co si dávat pozor

Nakupování přes internet – Nakupování formou e-shopů a na co si dávat pozor

Jak plyne čas, stává se stále více oblíbeným nakupování přes internet. A proč? Má to hned několik důvodů.

Tím hlavním bezesporu je, že zboží na internetu bývá zpravidla levnější, než v kamenných obchodech. Bavíme-li se o věcech za pár korun, rozhodně se to nevyplatí …bavíme-li se však o dražších položkách, jako jsou mobilní telefony, televize, bíla elektronika apod., rozhodně už se to vyplatí, protože rozdíly v ceně se pak liší v několika stovkách, ba i tisících.

Výhody a nevýhody (na co si dávat pozor?)

Největší výhodou je, že je zde zboží levnější (viz. nahoře) a že pro něj nemusíte do obchodu. Protože když venku prší či sněží a je mráz, komu by se chtělo ven, když Vám mohou zboží doručit až domů? Možná je to i tak trochu lenost, nicméně je to pohodlné řešení. Další výhodou je, že vůbec nemusíte přijít do styku s hotovostí (neobjednáváte-li si zboží na dobírku), stačí prodejci převést peníze na účet (pomocí internetbanking) či zvolit platbu kreditkou. Velké plus také lze přikládat tomu, že si můžete na internetu mnohdy u daných výrobků přečíst reakce ostatních lidí, kteří už s tím nějakou zkušenost mají.

Nevýhodou ovšem mnohdy mohou být reklamace, neboť se při reklamaci věci zakoupení po internetu musíte nejprve s prodejcem spojit a domluvit se s ním a následně mu zboží zaslat – některé solidní firmy si pro zboží (např. pro ntb) sami přijedou a zase Vám ho následně dovezou nazpět.

Dávejte si také velký pozor, od koho zboží kupujete. Jedná-li se totiž o malé prodejce, kteří jsou na českém trhu chvíli a moc lidí s nimi zkušenosti nemají, raději se jim vyvarujte, byť nákupem zboží či služeb u nich ušetříte nějakou tu stovku. Může se totiž znát, že jsou to pouze další podvodníci, kteří se snaží okrádat ostatní.

Co dělat, když prodejce nekomunikuje?

I to se může stát …a takové případy se nestávají výjimečně, ale jsou docela běžné. Zakoupíte si nějaké zboží, které je poruchové a v momentě, kdy ho chcete reklamovat, s Vámi prodejce nekomunikuje? V takových případech zbývá jediné, a sice, domáhat se svých práv přes policii ČR.